Κυριακή 28 Ιουνίου 2015

Ένα χρόνο πίσω τα έργα στα Τέμπη

Παρά την οικονομική κρίση και το πάγωμα όλων των μεγάλων έργων υποδομής στη χώρα μας τα έργα στα Τέμπη προχωρούν κανονικά, έστω και αν οι ρυθμοί εργασιών έχουν χαλαρώσει το τελευταίο διάστημα, ενώ όπως έγινε γνωστό η πρόοδος έφτασε στο 91%.
Σε μερικές ημέρες ολοκληρώνονται τα απαραίτητα έργα στις 2 εμπλοκές με τον ΟΣΕ και έτσι ένα σίριαλ 4 και πλέον ετών τελειώνει. Στην πρόσφατη επίσκεψη του τομεάρχη Υποδομών της ΝΔ Λευτέρη Αυγενάκη στα έργα της Κοιλάδας η απόδοση των νέων τμημάτων σε κυκλοφορία τοποθετήθηκε για τον Οκτώβριο του 2016, σύμφωνα και με τη γνωμοδότηση του Ανεξάρτητου Μηχανικού, ο οποίος κάνει λόγο για καθυστερήσεις του Ελληνικού Δημοσίου στην επίλυση προβλημάτων σε θέματα απαλλοτριώσεων, αρχαιολογίας, αδειοδότησης ΟΣΕ, κλπ.
Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς γιατί χρειάζεται ενάμιση χρόνος για την υλοποίηση του υπόλοιπου 10%, αλλά η απάντηση είναι απλή. Από τη στιγμή που έχει παγώσει κάθε χρηματοδότηση από το κράτος και τις τράπεζες και μεσούσης της οικονομικής κρίσης, σίγουρα μόνο τα έσοδα από τους Σταθμούς Διοδίων δεν αρκούν για να τρέξουν οι εργασίες. Όπως και να ΄χει, με την ολοκλήρωση των εργασιών θα παραδοθεί στους οδηγούς ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος κατά μήκος του δυσκολότερου τμήματος του κυριότερου οδικού άξονα της χώρας που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη.
Όπως είναι γνωστό «το μεγαλύτερο μέρος του κατασκευαστικού αντικειμένου του Έργου αφορά στα νέα τμήματα που κατασκευάζονται παράλληλα με το υφιστάμενο τμήμα της παλαιάς Εθνικής Οδού από τον Ευαγγελισμό (Ν. Λάρισας) έως τη Σκοτίνα (Ν. Πιερίας). Το κατασκευαστικό Έργο αποτελείται από τρεις δίδυμες σήραγγες μήκους δύο και έξι χιλιομέτρων στα Τέμπη και τριών χιλιομέτρων στον Πλαταμώνα, καθώς και από 14 χιλιόμετρα ανοιχτής οδοποιίας που περιλαμβάνει και 22 γέφυρες. Οι κλάδοι των σηράγγων ανά κατεύθυνση διαθέτουν 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,75μ. Επιπλέον διαθέτουν εξόδους διαφυγής πεζών ανά 300μ. καθώς και συνδετήριες σήραγγες οχημάτων έκτακτης ανάγκης ανά 900μ. Για την εξυπηρέτηση και ασφάλεια των χρηστών, θα τοποθετηθούν στις σήραγγες συστήματα εξαερισμού και φωτισμού, πυρανίχνευσης/πυρόσβεσης, μεγαφωνικής ενημέρωσης και ραδιοεπικοινωνίας, ηλεκτρονικής διαχείρισης εγκαταστάσεων (SCADA), καμερών διαχείρισης κυκλοφορίας, τηλεφώνων εκτάκτου ανάγκης, φωτεινής σηματοδότησης και πληροφόρησης μέσω μεταβλητών μηνυμάτων, ανίχνευσης ύψους, καυσαερίων και ορατότητας και ανίχνευσης συμβάντων. Επιπρόσθετα, προβλέπεται η κατασκευή 2 νέων ημικόμβων στον Κορινό και στο Αιγίνιο. Στο Αιγίνιο κατεδαφίστηκε η υφιστάμενη γέφυρα και οι νέες κατασκευές είναι υπό εξέλιξη, ενώ για τον Κορινό ζητήθηκε να ετοιμαστεί μελέτη ενίσχυσης για να αποφευχθεί η κατεδάφιση. Η μελέτη είναι σε εξέλιξη.
Αναλυτικότερα η πρόοδος των εργασιών στα υπό κατασκευή τμήματα έχει ως εξής:
Είσοδος σήραγγας Τ1
Το τμήμα αυτό, με μήκος περίπου 2,5 χλμ. αποτελεί την επέκταση του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου από τον κόμβο του Ευαγγελισμού προς την κοιλάδα των Τεμπών και εκτείνεται μέχρι την είσοδο της σήραγγας Τ1. Σήμερα, είναι σε εξέλιξη οι χωματουργικές εργασίες, οι εργασίες αποχέτευσης/αποστράγγισης, η κατασκευή του τεχνικού για την προστασία του αγωγού Φυσικού Αερίου, καθώς και οι δίδυμες γέφυρες για τον ΟΣΕ και την ΠΕΟ.
Σήραγγα Τ1
Είναι η πρώτη «δίδυμη» σήραγγα της κοιλάδας των Τεμπών, μήκους περίπου 2 χλμ. Η εκσκαφή και η τελική επένδυση της σήραγγας έχουν ολοκληρωθεί. Ολοκληρώθηκαν οι 5 από τις 6 ασφαλτικές στρώσεις ενώ βρίσκονται υπό εξέλιξη οι Η/Μ εγκαταστάσεις.
Είσοδος σήραγγας Τ2
Πρόκειται για το τμήμα ανοιχτής οδοποιίας που ενώνει τις σήραγγες Τ1 και Τ2 της κοιλάδας των Τεμπών, μήκους περίπου 1χλμ. Σήμερα, έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες και τα τεχνικά έργα, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη και οι εργασίες αποχέτευσης/αποστράγγισης, η οδοστρωσία και οι Η/Μ εγκαταστάσεις.
Σήραγγα Τ2
Πρόκειται για τη δεύτερη «δίδυμη» σήραγγα της κοιλάδας των Τεμπών, μήκους περίπου 6 χλμ., τη μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων. Η εκσκαφή και η τελική επένδυση της σήραγγας έχουν ολοκληρωθεί. Ολοκληρώθηκαν και οι 6 ασφαλτικές στρώσεις ενώ βρίσκονται υπό εξέλιξη οι Η/Μ εγκαταστάσεις.
Έξοδος σήραγγας Τ2 – Ραψάνη
Πρόκειται για το τμήμα ανοιχτής οδοποιίας από την έξοδο της σήραγγας Τ2 στο Ομόλιο έως τον κόμβο Ραψάνης, μήκους περίπου 3 χλμ. Το τμήμα αυτό θα ενωθεί με το υφιστάμενο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (τμήμα Ραψάνη – Αιγάνη) μετά το Σταθμό Διοδίων του Πυργετού. Επιπρόσθετα, προβλέπεται η κατασκευή ημικόμβου στην περιοχή της Ραψάνης που θα εξυπηρετεί τη σύνδεση της Ραψάνης, του Πυργετού και των όμορων οικισμών με τη Λάρισα, καθώς επίσης θα συνδέει τον αυτοκινητόδρομο με την περιβαλλοντικού και όχι μόνον ενδιαφέροντος παλιά Εθνική Οδό στα Τέμπη. Προβλέπεται η κατασκευή 6 γεφυρών, η μεγαλύτερη εκ των οποίων είναι αυτή του Πηνειού ποταμού, μήκους 200μ., η οποία έχει ολοκληρωθεί. Στο τμήμα αυτό έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες ενώ η πρόοδος των κατασκευής των γεφυρών ανέρχεται στο 95%. Επίσης έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι εργασίες αποχέτευσης και οδοστρωσίας.
Είσοδος σήραγγας Τ3
Πρόκειται για το τμήμα ανοιχτής οδοποιίας από τη διασταύρωση της Αιγάνης έως και την είσοδο της σήραγγας Τ3 στην περιοχή του Παντελεήμονα, μήκους περίπου 5,5 χλμ. Ο νέος αυτοκινητόδρομος σε αυτό το τμήμα «τρέχει» παράλληλα και αριστερά της παλαιάς Εθνικής Οδού στον οποίο προβλέπεται η κατασκευή πλήρους κόμβου στην περιοχή του Πλαταμώνα για τη σύνδεση με τα παράλια της περιοχής του Πλαταμώνα και με την παλαιά Εθνική Οδό. Επιπλέον προβλέπεται η κατασκευή 8 γεφυρών, η μεγαλύτερη εκ των οποίων έχει μήκος 40μ. Στο τμήμα αυτό είναι σε εξέλιξη τα χωματουργικά έργα και η αποχέτευση ενώ έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των γεφυρών. Επίσης είναι σε εξέλιξη η οδοστρωσία, η πρόοδος της οποίας ανέρχεται ανέρχεται στο 77%..
Σήραγγα Τ3
Είναι η τρίτη κατά σειρά «δίδυμη» σήραγγα που διανοίγεται στην περιοχή του Παντελεήμονα, μήκους περίπου 3 χλμ. Η διάνοιξη και η τελική επένδυση έχουν ολοκληρωθεί. Έχουν ολοκληρωθεί επίσης οι εργασίες αποχέτευσης. Υπό εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες οδοστρωσίας καθώς και οι Η/Μ εγκαταστάσεις.
Έξοδος σήραγγας Τ3 – Σκοτίνα
Πρόκειται για το τελευταίο τμήμα ανοιχτής οδοποιίας του νέου Αυτοκινητοδρόμου, μήκους περίπου 1,7 χλμ., όπου και συνδέεται η έξοδος της σήραγγας Τ3 με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο στο ύψος της Σκοτίνας. Ο νέος αυτοκινητόδρομος σε αυτό το τμήμα «πατάει» στην υπάρχουσα παλαιά Εθνική Οδό, η οποία και «μετατοπίζεται» δεξιότερα με την κατασκευή νέου τμήματος. Στο τμήμα αυτό προβλέπεται η κατασκευή 3 γεφυρών, η μεγαλύτερη εκ των οποίων έχει μήκος 200μ. Οι γέφυρες έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 90% ενώ συνεχίζονται οι εργασίες οδοστρωσίας καθώς και η αποχέτευση/αποστράγγιση του τμήματος.
Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε 65)
Στο μεταξύ η «Οδός Κεντρικής Ελλάδος» ή Κεντρική Οδός που είναι η εταιρία που έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του έργου Παραχώρησης «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος - Ε65» εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία κάνει λόγο για την πρόοδο των εργασιών στην Ε65. Αυτό το έργο των 231 χλμ. συνολικά, είναι στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας και αφορά στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), από ημικόμβο με Π.Α.Θ.Ε. στο ύψος του Α/Κ Θερμοπυλών έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό μετά την Οξύνεια (συνολικό μήκος 174 χλμ.), καθώς και στη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος του Π.Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες (συνολικό μήκος 57 χλμ.)
Σήμερα, διανύουμε την πρώτη φάση των εργασιών του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (τμήμα από 32 χλμ. έως 110 χλμ., δηλαδή Ξυνιάδα – Τρίκαλα), στην οποία και περιλαμβάνονται τα παρακάτω εργοτάξια: 60 χλμ. Εργοτάξιο Ανάβρας, 80 χλμ. Εργοτάξιο Καρδίτσας και 104 χλμ. Εργοτάξιο γέφυρας Πηνειού».
Mπορεί η κατασκευάστρια εταιρία «Κεντρική Οδός» να έδωσε στη δημοσιότητα ακόμη και βίντεο προόδου του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), ξεπερνώντας το 60%, ωστόσο τα μηνύματα που έρχονται κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά είναι. Ήδη τις τελευταίες εβδομάδες στα εργοτάξια του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα παρατηρείται μείωση των εργασιών, ενώ έχουν ξεκινήσει και κάποιες απολύσεις προσωπικού. Το ζητούμενο από εδώ και πέρα είναι τι γίνεται με το υπόλοιπο 40% των έργων που απομένουν καθώς η χρηματοδοτική μέγγενη όσο πάει και στενεύει. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com έχει γίνει ήδη επαφή με το Υπουργείο Υποδομών που έχει θέσει το θέμα της κατασκευής του νότιου και του βόρειου άκρου του Ε65 (Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Εγνατία) με ταυτόχρονη τροποποίηση της σύμβασης με αλλαγή στην τιμή των διοδίων και μεταβλητότητα στο χρόνο διάρκειας της σύμβασης.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΟΥΣΤΑΣ)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Μεταφερθήκαμε σε νέα διεύθυνση.! tirnavitikanea.gr

  Αγαπητοί φίλοι και φίλες το blogger μας μεταφερθήκαμε σε ενα επίσημο διαμορφωμένο σάιτ στο  http://www.tirnavitikanea.com Σας περιμένου...